dijous, 5 de novembre del 2015

QUÈ ES PODRÀ VEURE AL MINIPUT 2015?


Ja tenim aquí la 21a edició del MINIPUT, l’única mostra sobre televisió de qualitat de l’estat espanyol. El dissabte 28 de novembre de 10:00 a 22:00h el Teatre del CCCB serà, de nou, l’únic espai del nostre país on es presenten programes de televisió de servei públic i es faciliten debats i trobades entre professionals i estudiosos de la televisió pública de qualitat d’arreu del món.

El MINIPUT posa a l’abast de tots els professionals, estudiants, professors, investigadors i interessats en la televisió un model de televisió de qualitat viu, i ho fa mostrant, d’una banda, programes arriscats, innovadors i de servei públic de les televisions d’arreu del món amb una selecció del millor que s’ha pogut veure en l’última edició de l’INPUT (International Public Television Screening Conference), enguany celebrada a Tokio; i oferint, d’altra banda, un tast dels programes o temes més destacats de les cadenes locals i autonòmiques, així com d’aquells projectes audiovisuals que utilitzen Internet com a mitjà de difusió.

La inscripció gratuïta es pot fer a través de la pàgina web: http://www.miniput.cat/Inscripcions

QUÈ ES PODRÀ VEURE AL MINIPUT 2015?
 
En el MINIPUT d’enguany es podrà veure el reality més polèmic de l’INPUT, es tracta de Benefits Camp (NPO3), un producte creat per una televisió pública de dretes holandesa que prenen la televisió com un espai per a la reinserció laboral en un sistema on els ociosos i els pobres són maltractats.  El reality també fa un seguiment als concursants un cop finalitzat el programa, quelcom que forma part de l’essència de The Other Side of Reality (DR), un programa que recupera alguns dels participants dels clàssics realities un temps després per donar a veure la cara més malèvola de la fama. En els dos casos es comptarà amb els seus productors per poder parlar-ne.

Al MINIPUT també hi haurà lloc per meta-ficcions televisives o per les ficcions que integren elements de la realitat en la pròpia ficció; ho veiem a VIP (HOT), una ficció protagonitzada per un dels actors més famosos de israel i que és víctima de la seva fama i del seu neurotisme; per això el programa estarà introduït per Joel Joan que amb El Crack també va intentar fer un exercici d’auto-paròdia, això és, de trencar amb el personatge, amb l’estereotip, i fer aflorar l’home. També es podrà veure Autumn Tingles (Das Erste), una ficció improvisada entre els 13 actors més famosos i veterans d’Alemanya perquè protagonitzin un speed date meeting amb un rodatge intens de 48 hores.

Es veuran nous formats documentals com les notícies rapejades de Rapped News (25 TV), una producció senegalesa que posa en solfa l’actualitat política que afecta al seu país o Male Birth (DR3), un science live event on dos homes es posaran a la pell, gràcies a la ciència, de dues dones embarassades. Per l’ocasió vindrà un dels presentadors a explicar la seva experiència.

També trobem documentals que aborden el trànsit a l’adolescència des de diferents perspectives: 12th Grade ho fa mirant els adolescents xilens que han d’entrar en el món laboral o decidir anar a la Universitat (sempre i quan s’ho puguin permetre, ja que molts no poden); Finding independence at 38 (NHK) ho fa a través de la figura d’un noi japonès de 38 anys que és incapaç d’independitzar-se dels seus pares i de trobar una feina socialment ben vista; el documental ens ensenya, a través de l’humor i la reflexió, les divergències generacionals i culturals en el si de Japó. Evidentment, cada any hi ha espai per algun programa que es dirigeixi al públic infantil; enguany arriba de la mà de Children No Access (NRK), un programa irreverent i pedagógic alhora que acosta la ciència als nens i nenes a través de l’humor brutal i el gag.

Finalment arribem a les sessions temàtiques. Des de finals de la primera dècada dels 2000, el MINIPUT sempre intenta dedicar alguna sessió al webdoc degut a l’esforç de molts dissenyadors, programadors i productors de continguts de desenvolupar el webdoc com una eina audiovisual que permeti explicar històries reals a través de formes més complexes i interactives. Per això aquesta sessió, moderada per Andreu Meixide, director del BccN Film Festival i autor de diversos webdocs, s’acostarà a quatre projectes que han intentat conjugar la vessant innovadora amb una articulació i projecció social dels continguts. Estem parlant de Fort McMoney (TOXA, ONF, ARTE), que combina el documental i el vídeojoc per conscienciar els espectadors sobre el negoci del petroli, Last Hijack Interactive (Submarine Chanel) que ofereix una experiència transmediàtica als segrestos somalís, Hart Net TV: TV For Life (NHK) que treballa a partir del tema dels suicidis entre joves i adolescents al Japó actual i The Monitor (NCRV), un projecte de periodisme i observatori ciutadà.

Enguany hi haurà també una sessió dedicada als nous formats, però enlloc de projectar els continguts complets, es procedirà al visionat d’alguns fragments. És possible un reality show on la competició sigui al voltant del ganxet? The Great Knit Off (TV SYD PLUS) ens demostra que sí; és possible fer col·laborar dues cadenes rivals i els seus presentadors estrelles en un concurs on aquests dos seran els protagonistes? Aquest és el tema de Channel Vs. Channel (éen); és possible dotar de més interactivitat i participació ciutadana els talent shows? Aquest és el repte de We Love Japanesse Songs (NHK).

Entre la selecció del que s’ha considerat més interessant de l’última edició de l’INPUT i la secció especial Passant pel Tube, es podrà veure Boobs to the Wall (SVT), una websèrie humorística protagonitzada per dues youtubers feministes i polítiques, Bianca i Tiffany Kronlöf. Es comptarà amb la seva directora per parlar del programa.  Aquest programa servirà com a pràmbul de la sessió Passant pel Tube on, de la mà de Sergi Vicente (director de BTV), Joan Carles Martorell (cofundador de 2btube), Oriol Jara (Responsable de Noves Pantalles de Minoria Absoluta) i el youtuber més conegut a nivell català, Rush Smith, es tractarà de veure la tensió existent entre la producció de continguts per a la televisió o per a Internet. També es tractaran qüestions com quins són els continguts que més triomfen entre els Youtubers, si hi ha una idiosincràcia del mitjà o què passa amb l’audiència televisiva, amb la seva programació i amb els formats televisius, entre d’altres.

Organitza: CCCB, UPF, UAB, URL, UdL, Tecnocampus Mataró, TVE, TVC.
Col·labora:  URV, UdG

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada