Ja tenim aquí la 21a
edició del MINIPUT, l’única mostra sobre televisió de qualitat de l’estat
espanyol. El dissabte 28 de novembre de
10:00 a 22:00h el Teatre del CCCB serà, de nou, l’únic
espai del nostre país on es presenten programes de televisió de servei públic i
es faciliten debats i trobades entre professionals i estudiosos de la televisió
pública de qualitat d’arreu del món.
El
MINIPUT posa a l’abast de tots els professionals, estudiants, professors,
investigadors i interessats en la televisió un model de televisió de qualitat
viu, i ho fa mostrant, d’una banda, programes arriscats, innovadors i de servei
públic de les televisions d’arreu del món amb una selecció del millor que s’ha
pogut veure en l’última edició de l’INPUT (International
Public Television Screening Conference), enguany celebrada a Tokio; i
oferint, d’altra banda, un tast dels programes o temes més destacats de les
cadenes locals i autonòmiques, així com d’aquells projectes audiovisuals que
utilitzen Internet com a mitjà de difusió.
La inscripció gratuïta es
pot fer a través de la pàgina web: http://www.miniput.cat/Inscripcions
QUÈ ES PODRÀ VEURE AL MINIPUT 2015?
En el MINIPUT d’enguany es podrà veure el reality més polèmic de l’INPUT, es
tracta de Benefits Camp
(NPO3), un producte creat per una televisió pública de dretes holandesa que
prenen la televisió com un espai per a la reinserció laboral en un sistema on
els ociosos i els pobres són maltractats.
El reality també fa un
seguiment als concursants un cop finalitzat el programa, quelcom que forma part
de l’essència de The Other Side of
Reality (DR), un programa que recupera alguns dels participants dels
clàssics realities un temps després
per donar a veure la cara més malèvola de la fama. En els dos casos es comptarà
amb els seus productors per poder parlar-ne.
Al MINIPUT també hi haurà lloc per meta-ficcions
televisives o per les ficcions que integren elements de la realitat en la
pròpia ficció; ho veiem a VIP
(HOT), una ficció protagonitzada per un dels actors més famosos de israel i que
és víctima de la seva fama i del seu neurotisme; per això el programa estarà
introduït per Joel Joan que amb El
Crack també va intentar fer un exercici d’auto-paròdia, això és, de trencar
amb el personatge, amb l’estereotip, i fer aflorar l’home. També es podrà veure
Autumn Tingles (Das Erste),
una ficció improvisada entre els 13 actors més famosos i veterans d’Alemanya
perquè protagonitzin un speed
date meeting amb un rodatge intens de 48 hores.
Es veuran nous formats documentals com les notícies
rapejades de Rapped News (25
TV), una producció senegalesa que posa en solfa l’actualitat política que
afecta al seu país o Male Birth
(DR3), un science live event on dos
homes es posaran a la pell, gràcies a la ciència, de dues dones embarassades.
Per l’ocasió vindrà un dels presentadors a explicar la seva experiència.
També trobem documentals que aborden el trànsit a
l’adolescència des de diferents perspectives: 12th Grade ho fa mirant els adolescents xilens que han d’entrar
en el món laboral o decidir anar a la Universitat (sempre i quan s’ho puguin
permetre, ja que molts no poden); Finding
independence at 38 (NHK) ho fa a través de la figura d’un noi japonès
de 38 anys que és incapaç d’independitzar-se dels seus pares i de trobar una
feina socialment ben vista; el documental ens ensenya, a través de l’humor i la
reflexió, les divergències generacionals i culturals en el si de Japó.
Evidentment, cada any hi ha espai per algun programa que es dirigeixi al públic
infantil; enguany arriba de la mà de Children
No Access (NRK), un programa irreverent i pedagógic alhora que acosta
la ciència als nens i nenes a través de l’humor brutal i el gag.
Finalment arribem a les sessions temàtiques. Des de
finals de la primera dècada dels 2000, el MINIPUT sempre intenta dedicar alguna
sessió al webdoc degut a l’esforç de molts dissenyadors, programadors i
productors de continguts de desenvolupar el webdoc com una eina audiovisual que
permeti explicar històries reals a través de formes més complexes i
interactives. Per això aquesta sessió, moderada per Andreu Meixide, director
del BccN Film Festival i autor de diversos webdocs, s’acostarà a quatre
projectes que han intentat conjugar la vessant innovadora amb una articulació i
projecció social dels continguts. Estem parlant de Fort McMoney (TOXA, ONF, ARTE), que combina el documental i el
vídeojoc per conscienciar els espectadors sobre el negoci del petroli, Last Hijack Interactive (Submarine
Chanel) que ofereix una experiència transmediàtica als segrestos somalís, Hart Net TV: TV For Life (NHK) que
treballa a partir del tema dels suicidis entre joves i adolescents al Japó
actual i The Monitor (NCRV),
un projecte de periodisme i observatori ciutadà.
Enguany hi haurà també una sessió dedicada als nous
formats, però enlloc de projectar els continguts complets, es procedirà al
visionat d’alguns fragments. És possible un reality
show on la competició sigui al voltant del ganxet? The Great Knit Off (TV SYD PLUS) ens demostra que sí; és
possible fer col·laborar dues cadenes rivals i els seus presentadors estrelles
en un concurs on aquests dos seran els protagonistes? Aquest és el tema de Channel Vs. Channel (éen); és
possible dotar de més interactivitat i participació ciutadana els talent shows? Aquest és el repte de We Love Japanesse Songs (NHK).
Entre la selecció del que s’ha considerat més
interessant de l’última edició de l’INPUT i la secció especial Passant pel Tube, es podrà veure Boobs to the Wall (SVT), una
websèrie humorística protagonitzada per dues youtubers feministes i polítiques,
Bianca i Tiffany Kronlöf. Es comptarà amb la seva directora per parlar del programa. Aquest programa servirà com a pràmbul de la sessió Passant pel Tube on, de la mà de Sergi Vicente (director de BTV), Joan Carles Martorell (cofundador de
2btube), Oriol Jara (Responsable de
Noves Pantalles de Minoria Absoluta) i el youtuber
més conegut a nivell català, Rush Smith,
es tractarà de veure la tensió existent entre la producció de continguts per a
la televisió o per a Internet. També es tractaran qüestions com quins són els
continguts que més triomfen entre els Youtubers,
si hi ha una idiosincràcia del mitjà o què passa amb l’audiència televisiva,
amb la seva programació i amb els formats televisius, entre d’altres.
Organitza: CCCB, UPF, UAB, URL, UdL, Tecnocampus Mataró, TVE, TVC.
Col·labora: URV, UdG
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada