(Països Baixos, documental a Instagram, 50’, NPO 3)
Presenta: David Villarreal (estudiant de la UAB)
Al MINIPUT 2016 vam passar el programa Superstream me, un experiment radical emès en directe on dos personatges emetien la seva vida ininterrompudament al llarg de quinze dies en una pàgina web de la VPRO. Uns anys després, un dels seus protagonistes, Nicholaas Veul, segueix investigant sobre les xarxes socials i els efectes de compartir tot el que fem i creem. En aquest cas, es tracta del documental #followme, que va ser creat com un documental d’Instagram. Al compte @followme.doc anaven penjant diverses càpsules temàtiques (com a Instagram stories9 a mesura que avançava el documental. Un cop acabat, van penjar la versió completa a Instagram TV (que justa acabava de començar, al novembre de 2018). Una setmana més tard, es va emetre a la televisió dels Països Baixos. Al MINIPUT 2018, vam poder veure el curt #tagged, gravat en vertical i també de la cadena NPO 3.
El documental indaga en les profunditats d’Instagram i la indústria que s’amaga al seu darrere. Per molts adolescents i joves, Instagram és la xarxa social més popular. Molts d’ells, és la primera que miren quan es lleven i d’on en treuen les notícies d’actualitat. En una societat on prima la imatge i on likes i followers són la nova moneda de canvi, com es guanyen diners? Com funciona aquesta indústria? Qui són els guanyadors i qui els perdedors?
El creador i director es va posar en acció i va jugar amb les regles d’Instagram: va comprar seguidors i likes falsos, va participar en fòrums de comentaris (comment pods), va utilitzar l’aplicació russa Commenter… Com a resultat, van bloquejar el compte del documental per massa seguidors falsos!
Si voleu consultar el compte d'Instagram que es va crear pel documental, podeu clicar aquí.
Dissabte 30 de novembre de 2019, 18:35h
Teatre del CCCB, Barcelona
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada