dilluns, 16 d’octubre de 2017

QUÈ ES PODRÀ VEURE AL MINIPUT 2017?

Ja tenim aquí la 23a edició del MINIPUT, l’única mostra sobre televisió de qualitat de l’estat espanyol. El dissabte 25 de novembre de 10:00 a 21:00h el Teatre del CCCB serà, de nou, l’únic espai del nostre país on es presenten programes de televisió de servei públic i es faciliten debats i trobades entre professionals i estudiosos de la televisió pública de qualitat d’arreu del món.



Què es podrà veure al MINIPUT 2017?

En el MINIPUT d’aquest any podreu veure com les càmeres dels mòbils es converteixen en les protagonistes en documentals de conscienciació social sobre el problema dels refugiats (MyEscape) i com les càmeres de vídeo-vigilància poden reconstruir actes terroristes (Death in the terminal); com la participació ciutadana a través de les noves tecnologies és capaç d’unir països sencers per afrontar una necessitat (One Million Birdhouses); com l’actualitat es pot convertir en un joc de preguntes satíric (The Quiz Show) o reconstruir la història des de punts de vista sorprenents (NSU German History X; Chuck Norris Vs. Communism). També hi haurà lloc per a una sessió especial que intentarà abordar com es reconstrueix una televisió autonòmica al segle XXI, en concret, l’antic Canal 9 (València), i una altra que es planteja com reinventar el documental d’investigació des del docu-drama.

DESTACATS:
La reconstrucció docu-dramàtica i el periodisme de investigació:
  • El MINIPUT obrirà la seva 23a edició amb el factual israelià Death in the Terminal. El documental reconstrueix un atac terrorista a partir d’imatges de diferents fonts (vídeo-vigilància, mòbils...) a l’estil Rashomon (un sol fet, molts punts de vista).
  • MyEscape afronta la gran crisi social del segle XXI, els refugiats, d’una manera més personal que mai, però també molt més crua. Són els mateixos refugiats que narren, mitjançant les càmeres dels seus mòbils, els seus viatges.
  • La segona sessió especial del MINIPUT 2017 porta el títol "Docu-drames: reinventar el documental d'investigació”. La sessió s'endinsa en el docu-drama com un gènere que ha estat recuperat i reinventat a partir de produccions com Muerte en León (Movistar+) o El caso Asunta (Atresmedia). Es comptarà amb la presència d'Elías León Siminiani, director d’’El caso Asunta i Ramón Campos, productor de Bambú Producciones, per parlar d'un gènere que va més enllà dels informatius i dels reportatges i que posa tots els recursos audiovisuals necessaris per fer un exercici de periodisme de investigació el més complet possible.

Nous formats per a capturar la realitat des de l’autenticitat:
  • A l’era de Tinder i de les cites online, on cada cop costa més trobar parella (i, també, mantenir-la) i on cada cop s’endarrereix més el naixement del primer fill, una sèrie docu-reality com Petra dates the world semblava inevitable. La desesperació porta a Petra, de 31 anys i soltera, a recórrer el món buscant l’amor i, de pas, explorar la “cultura de lligar” dels altres països. La sèrie no només fa un retrat sociològic dels diferents països sinó que, d’alguna manera, qüestiona l’ideal romàntic contemporani.

  • La frase “la realitat supera la ficció” és coneguda i dita arreu, però a Dinamarca ho saben bé, per això no els cal inventar-se històries per fer riure. Així és com, setmanalment, Signe Molde reuneix dos combatents, també de l’àmbit polític, per fer-los preguntes sobre l’actualitat política del país. The Quiz Show no perdona ningú, ni tan sols els seus participants. El seu estil fresc i satíric ha captivat tant el públic danès que ha arribat a ser un dels programes més exitosos de la DR2 i fins i tot se l’ha anomenat el The Daily Show danès.

Servei públic per sobre de tot:
  • El 2013 va tancar la televisió valenciana, el Canal 9. Semblava mentida que això pogués passar en un país democràtic, al segle XXI. Però més de tres anys després, i amb més ganes que mai, À Punt (la nova ràdio-televisió valenciana) tornarà a emetre. El Miniput hi dedica una sessió especial, Reconstruir una televisió autonòmica al segle XXI, presentada per Montserrat Besses (TV3) amb dos convidats molt especials, Empar Marco (directora d’À Punt) i César Martí (cap de programació d’À Punt), on es debatran les propostes, els entrebancs i les emocions que embolcallen aquest repte periodístic i de servei públic.

Interacció i participació:
  • La participació ciutadana pren un paper important a la sessió especial presentada per Sergi Vicente (director de betevé) dedicada al Crossmedia. Dos projectes molt diferents però que tenen un punt en comú: es basen en les aportacions dels seus ciutadans. D’una banda, One Million Birdhouses parteix d’una necessitat ecològica, la manca i la disminució del nombre d’ocells a Finlàndia, per mobilitzar tota la població amb l’objectiu de construir-los noves cases on niar. No només es va sobrepassar l’objectiu inicial, sinó que la cohesió resultant va esdevenir admirable. D’altra banda, BBC The social s’origina a partir d’un fet ja existent: un flux continu digital diari que viu en mitjans socials creats per i per a joves de 18 a 34 anys. És per això que la BBC escocesa va crear i comissionar aquest espai per tal d’interpel·lar les audiències joves i les seves diferents comunitats.

Com a cloenda, tindrem la sessió interactiva Late Shift Ctrl Movie. Desenvolupat per Ctrl Movie i usant la tecnologia del mateix nom, Late Shift és una nova experiència cinematogràfica que participa del món del cinema i del món del videojoc. Els espectadors poden experimentar el thriller només a través de l’aplicació de iOS o en una projecció col·lectiva, que en aquest cas compta, a més, amb el productor Kurban Kassam. Usant una evolucionada tecnologia interactiva, el públic ajuda a Matt a prendre desenes de decisions a temps real en un viatge ràpid i violent per la capital que acabarà en un dels set possibles finals. Una experiència que s’ha de viure en directe al Teatre del CCCB.



Per consultar la programació sencera, podeu fer clic als enllaços següents: català o castellà

Més informació a www.miniput.cat 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada